Wygrane sprawy CHF - Szczecin

Reprezentuję tzw. klientów frankowych w sporach z bankami. Wszelkie sprawy prowadzę tak, by możliwie szybko doprowadzić do rozstrzygnięcia i zabezpieczyć interesy kredytobiorców.

Wygrane sprawy frankowe Szczecin

Od kilku lat to kredytobiorcy tryumfują w sporach z bankami. O ile jeszcze dziesięć lat temu korzystne dla nich rozstrzygnięcia należały do rzadkości, obecnie wygrywają większość spraw w pierwszej instancji, a sądy apelacyjne rzadko uznają argumentację banków. Wyraźnie utrwaliła się linia orzecznicza, co sprzyja przewidywalności orzeczeń.

W ramach udzielonego mi pełnomocnictwa podejmuję się:

Wygrane procesy frankowiczów

Kredytobiorcy frankowi wygrywają nie tylko przed sądami krajowymi – ich racje dostrzegł także Europejski Trybunał Sprawiedliwości. W orzeczeniu z 3 października 2019 r. wyraźnie wskazał, że umów frankowych nie można walidować (naprawiać) stosując np. średni kurs NBP – tym samym umowy mogą być przez polskie sądy uznane za nieważne.

W czerwcu 2023 roku ETS wydał dwa ważne wyroki. W jednym orzekł, że po unieważnieniu kredytu banki nie mogą pobierać wynagrodzenia za to, że udostępniły kredytobiorcy kapitał. W drugim przyznał, że sądy krajowe mają prawo udzielać zabezpieczenia w postaci prawa do niespłacania raty kredytu po tym, jak kredytobiorca złożył pozew przeciwko bankowi. Wcześniej niektóre sądy godziły się na takie zabezpieczenie, inne nie wyrażały zgody na wstrzymanie płatności rat do czasu wydania orzeczenia.

Oferuję kompleksową obsługę prowadzenia sprawy. Po przyjęciu zlecenia zapoznaję się z umowami i aneksami oraz całą korespondencją z bankiem. Następnie przygotowuję proces. Na bieżąco informuję Klienta o postępach w sprawie.

Wygrane procesy frankowiczów

Wielu kredytobiorców frankowych od lat ma poczucie, że zawarta przez nich umowa jest korzystna tylko dla banku, a oni spłacają zobowiązanie, którego wysokość wcale nie maleje. Przez długi czas nie mogli jednak przekonać do swoich racji sądów. Dopiero około 2017 roku zaczęły zapadać pierwsze korzystne orzeczenia, które pociągnęły za sobą lawinę wygranych spraw.

Dziś banki same inicjują ugody, by tylko uniknąć procesów sądowych, które prawdopodobnie przegrają. Podejmę się zaopiniowania propozycji ugody, a jeśli Klient uzna ją za mało satysfakcjonującą, będę reprezentowała go w sądzie.

Wyroki i postanowienia

Postanowienie 1

Sąd Apelacyjny w Szczecinie uwzględnił w całości wniosek o wstrzymanie obowiązku Kredytobiorców spłacania rat kredytu MILLEKREDYT DOM do czasu prawomocnego zakończenia sprawy.

Postanowienie 2

Sąd Okręgowy w Szczecinie postanowieniem z dnia 23 lutego 2024 r. wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu zaciągniętego w banku BPH, obecnie Pekao. Postanowienie wydano 2 dni po złożeniu pozwu.

Wyrok 1

Wyrokiem z dnia 18 grudnia 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie unieważnił umowę kredytu frankowego zaciągniętego w 2008 r. w Santander Consumer Bank. Ponadto Sąd zasądził na rzecz Klientki zwrot nienależnego świadczenia.

Wyrok 2

Wyrokiem Sądu Okręgowego w Szczecinie z dnia 23 listopada 2022 r. unieważniona została umowa NORDEA HABITAT (obecnie PKO BP S.A.) z 2006 r. Sąd zasądził na rzecz Klientów również zwrot świadczenia nienależnego.

Postanowienie 3

W dniu 4 czerwca 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu (na czas trwania postępowania o unieważnienie umowy kredytu). Sprawa dotyczy kredytu frankowego z 2007 r. zaciągniętego w Banku Millennium.

Postanowienie 4

W dniu 3 stycznia 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie udzielił Powodom zabezpieczenia i wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego Własny Kąt Hipoteczny (PKO BP S.A.)

Wyrok 3

Wyrokiem Sądu Okręgowego w Szczecinie z dnia 19 lutego 2024 r. unieważniona została umowa kredytu frankowego zawarta z EFG Eurobank Ergasias S.A. (obecnie Raiffeisen Bank). Na rzecz Klientów zasądzony został również zwrot świadczenia nienależnego.

Postanowienie 5

Postanowieniem z dnia 4 marca 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego zaciągniętego w GE Money Bank (obecnie Bank BPH). Zabezpieczenie zostało udzielone 6 dni po złożeniu pozwu do Sądu.

Postanowienie 6

Postanowieniem z dnia 10 czerwca 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek płatności rat kredytu frankowego zaciągniętego w Banku BPH S.A.

Wyrok 4

Wyrokiem z dnia 23 stycznia 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie unieważnił umowę kredytu frankowego zawartą z Fortis Bankiem (obecnie BNP Paribas) oraz zasądził na rzecz Klientki zwrot świadczenia nienależnego.

Wyrok 5

Na skutek uznania, że umowa kredytu CHF Własny Kąt Hipoteczny jest nieważna, Sąd Okręgowy w Szczecinie zasądził wyrokiem z dnia 10 maja 2022 r. na rzecz Klientów zwrot nienależnego świadczenia wraz z odsetkami.

Postanowienie 7

Postanowieniem z dnia 5 lipca 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego zaciągniętego w Banku BPH. Postanowienie zostało wydane tydzień po złożeniu pozwu do Sądu.

Postanowienie 8

Postanowieniem z dnia 10 listopada 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie udzielił zabezpieczenia poprzez wstrzymanie płatności rat kredytu frankowego zaciągniętego w PKO BP S.A.

Wyrok 6

Wyrokiem Sądu Okręgowego w Szczecinie z dnia 30 listopada 2021 r. unieważniona została umowa kredytu frankowego „mPlan” zaciągniętego w BRE Banku (obecnie mBank). Sąd zasądził również na rzecz klientów zwrot świadczenia nienależnego.

Postanowienie 9

Postanowieniem z dnia 24 listopada 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek płacenia rat kredytu frankowego NORDEA-HABITAT. Postanowienie wydano 11 dni po złożeniu wniosku.

Wyrok 7

Wyrokiem Sądu Okręgowego we Wrocławiu z dnia 10 grudnia 2021 r. unieważniona została umowa kredytu zawarta z Bankiem BPH (poprzednikiem prawnym banku PKO BP S.A.). Na rzecz Klientów zasądzono również zwrot świadczenia nienależnego.

Postanowienie 10

Postanowieniem z dnia 9 lutego 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie udzielił Klientom zabezpieczenia poprzez wstrzymanie obowiązku płatności raty kredytu frankowego „Multiplan” zaciągniętego w BRE Banku (obecnie mBank).

Wyrok 8

Wyrokiem z dnia 20 października 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie unieważnił umowę kredytu mieszkaniowego NORDEA-HABITAT (obecnie PKO BP) i zasądził na rzecz Klientów zwrot świadczenia nienależnego. Bank nie złożył apelacji od wyroku sądu I instancji.

Postanowienie 11

Sąd Okręgowy w Koszalinie udzielił Klientom zabezpieczenia i wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego zaciągniętego w Ergasias S.A. (obecnie Raiffeisen Bank).

Postanowienie 12

Postanowienie z dnia 21 sierpnia 2023 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego zaciągniętego w Millennium Banku. Postanowienie zostało wydane 4 dni po wniesieniu pozwu.

Postanowienie 13

Na skutek zażalenia Kancelarii, Sąd Apelacyjny w Szczecinie zmienił postanowienie Sądu Okręgowego w Szczecinie oddalające wniosek o udzielenie zabezpieczenia, i wstrzymał płatność rat kredytu frankowego zaciągniętego w Fortis Banku (obecnie BNP Paribas).

Postanowienie 14

Postanowieniem z dnia 16 lipca 2024 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie wstrzymał obowiązek spłacania rat kredytu frankowego „mPlan” zaciągniętego w BRE Banku (obecnie mBank). Postanowienie wydano 6 dni po złożeniu pozwu do Sądu.